A jelek szerint a BMW folytatja az elmúlt évek modelldömpingjét, ugyanis a Milánói Motorkiállításra nem kevesebb, mint öt új modellel készültek.
F800 S/ST
A BMW taktikusan kivárt újdonságainak bemutatásával, így aki szeptemberben ellátogatott a Párizsi Motorszalonra, csak a HP2-es endurót tapogathatta meg, a többit Milánóra tartogatta a gyár. Ennek szellemében az olaszországi kiállításra ellátogató nagyérdemű láthatta először élőben a - korábban már diszkréten beharangozott - F800 S sporttúragépet, és annak egy kissé felöltöztetett, csomagtartókkal felcicomázott változatát, az ST-t. A két modellben egy vadonatúj fejlesztésű kéthengeres, 800 köbcentis blokk dolgozik, amit a Rotax ausztriai gyárában készítenek. A mintegy 80 lóerős erőforrások úttörőnek számítanak a BMW történetében, hiszen a bajor gyár még soha nem alkalmazta a soros kéthengeres elrendezést.
Az érdekes formájú motorok egy sereg különleges technikai megoldást vonultatnak fel: ilyen például az egykarú lengővilla és a fogasszíj-hajtás, amit a 650-es Scarveren alkalmazott először a BMW. Az ST (Sport Tourer) kivitelről annyit kell még tudni, hogy nagyobb idomzatot és szélvédőt kapott, továbbá az üléspozíciót is kényelmesebbre szabták a sima S változathoz képest. Látványos kiegészítő még az alumíniumból készült csomagtartó-készlet is, amely alapáron jár az ST kivitelhez.
K1200 GT
Az anyagilag jól eleresztett túrapártiaknak valószínűleg kedvesen cseng a K1200 GT elnevezés, így elsősorban nekik lehet jó hír, hogy 2006-ra teljesen megújul a luxuscirkáló. Az új Grand Turismo a divatosabb külsőn túl megkapta a nagysikerű K1200 S/R modellpáros vadonatúj négyhengeres blokkját, így ennek köszönhetően már 150 lóerővel gazdálkodhat jövőre a GT büszke tulajdonosa. A gazdag alapfelszereltségen (pl.: ABS, állítható ülés, szélvédő és kormánymagasság) túl természetesen egy sereg opcióval lehet még tovább növelni az árcédulán szereplő összeget, ilyen például az elektronikusan állítható futómű, vagy az ülésfűtés.
Utolsó kommentek