Az angol gyár ezúttal egy nagyon ütőképes motorral készül megállítani a japán inváziót a hatszázas sportgépek piacán.



Forrás: [origo]leftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0509/20050926daytona1.jpg',50,50)Nagyobb képAz utolsó csavarig - Triumph Sprint ST/motor/ujdonsag/20040929azutolso.htmlMozsárágyú - Triumph Speed Triple/motor/ujdonsag/20040911mozsaragyu.html

A Triumph-nál végre belátták, hogy nem tudják megverni a japán motorgyárakat, ha csak lemásolják a konkurenciát, ezért - visszatérve a gyökerekhez - saját fejlesztésbe fogtak. Az új Daytona érdekessége, hogy már nem soros négyhengeres blokk dolgozik benne, hanem egy 675 köbcentis háromhengeres motor, ami teljesen más tulajdonságokat kölcsönöz neki, mint egy japán sornégyesnek. A fő különbség az alacsonyabb fordulatszámnál jelentkező nyomaték, ami elsősorban a közúti motorozást könnyítheti meg. A gyár közleménye szerint a 675-ös Daytona 123 lóerőt présel ki magából 12 500-as percenkénti fordulatnál, míg a nyomaték 72 Nm 11 500-as fordulatszámnál.

A különleges motor köré pillekönnyű vázat építettek az angol mérnökök, amit első osztályú futóművel és fékekkel fejeltek meg, bár ezeken a frontokon az elődmodellnek sem volt szégyenkeznivalója. Mindezek után már csak reménykedni tudunk, hogy az új Daytona ára is versenyképes lesz, e nélkül ugyanis hiába a jól csengő márkanév és a különleges blokk, a kasszánál sokan visszafordulnak majd.

Forrás: [origo]Műszaki adatok

Motor: soros, 3 háromhengeres, hengerenkénti 4 szeleppel
Lökettérfogat: 675 köbcentiméter
Furat x löket: 74 x 52,3 mm
Kompresszió: 12,65:1
Gumik: elöl 120/70 ZR 17, hátul 180/55 ZR 17
Első futómű: 41 mm-es állítható fordított villa
Száraz súly: 167 kg
Tank kapacitás: 17,4 l
Színek: ezüst, piros, sárga