A kisebbik, hatszázas modell után az ezres Fazer is megújul a 2006-os modellévre. A népszerű sporttúragép szinte minden csavarját kicserélték.



Erősebb, könnyebb, gyorsabb

Hivatalos információ ugyan csak a Párizsi Motorszalon után jelenik meg az új ezres Fazerről, ám néhány internetes szaklap már hitelesnek tűnő technikai adatokat és fotókat tettek közzé az új modellről. A képek tanulsága szerint a nagyobbik Fazer is alumínium vázat és új hátsó lengővillát kapott, de a hagyományos kialakítású első villa is átadta a helyét - egy sokkal komolyabbnak tűnő - fordított telópárnak.

Az idomok formáján csak finoman csiszoltak, ami érthető is, hiszen a jelenlegi modell még mindig az egyik legszebb túrasport motornak számít. Látványos újítás viszont, hogy az üléslapot két részre osztották, amit vélhetően az utasok nem fognak majd túlzottan díjazni.

Újak az ötküllős felnik is, amelyek vélhetően az R1-esről származnak, ezt a gyanúnkat egyébként a méretnövekedés is igazolni látszik: a 2006-os Fazeren hátul már 190 mm széles gumik feszülnek. Szintén szembeötlő újítás az érdekes formájú kipufogódob, ami - a korábbi pletykákkal ellentétben - nem került fel a hátsó farokidom alá. A négyhengeres motor maradt 998 köbcentis, ám a teljesítményét kissé megnövelték, a kiszivárogott információk szerint 150 lóerőt hoztak ki az R1-ből származó blokkból.

Az eddig megjelent képek tanulsága szerint kék, bordó, illetve sötétkék színekben lehet majd megrendelni az ezres Fazert. Részletes modellismertetésre a Párizsi Motorszalon után kerítünk sort.

Replika motorokkal ünnepli Rossi sikerét a Yamaha/motor/ujdonsag/20050411replika.htmlYamaha FZ6S Fazer/motor/azenmotorom/20041014yamaha.htmlFelfrissített R6-os a Yamahától/motor/ujdonsag/20040915felfrissitett.html