A bíztató edzéseredmények ellenére nem jött ki a lépés a versenyen Talmácsinak, aki a 9. lett a Cseh Nagydíj 125 köbcentisek futamán.



A kuplunggal bajlódott TalmaForrás: MTIleftjavascript:open_doc('http://www.origo.hu/galleries/motor/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0508/20050831talmacsi1.jpg',50,50)Nagyobb képTalmácsi Gábor honlapjahttp://www.talma.hu/tgabor.htm

A pénteki időmérőn még a 2. leggyorsabb tudott lenni a KTM-mel versenyző Talmácsi Gábor, míg a szombati megmérettetésen már csak a 7. legjobb időt érte el. Gábor csapattársa, a finn Mika Kallio sem tudott javítani a második kvalifikáción pénteki idejéhez képest, pedig rengeteg új beállítást és alkatrészt próbáltak ki a motorokon. Talma elsősorban a futóműre panaszkodott, ami miatt "pattogott a motor hátulja, és a vázon keresztül az eleje is bizonytalan volt". Az első rajtkockát végül is a svájci Thomas Lüthi szerezte meg, Kallio a 3., míg Talma az 5. helyről vághatott neki a 125 köbcentisek futamának. A kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre 29. helyről, azaz a 7. sorból várhatta a vasárnapi rajtot.

A Cseh Nagydíjat a nyolcadliteresek kezdték meglehetősen borús időjárási körülmények között, ám a rajt pillanatáig szerencsére nem kezdett el esni az eső, így a mezőny slick gumikkal vágott neki a 19 körös távnak. Az 5. helyről induló Talmácsi - jó szokásához híven - remekül kapta el a rajtot és az első kanyarban már a második helyen tudott fordulni. A rajtnál kissé beragadt Kallio megtáltosodott a nagy ijedségtől és az első kör végére felküzdötte magát a 2. helyre a hondás Lüthi mögé. Sajnos Talmát eközben többen is megelőzték, a második kör végére már csak a 7., ám ekkor még együtt ment a mezőny, szépen vonatoztak versenyzők, próbálgatva az ideális ívet megtalálni a rendkívül széles brnói pályán.

Forrás: EPANéhány kör elteltével egy négyes boly lépett el a mezőnytől Lüthivel az élen, akit Mattia Pasini, Mika Kalio és az apriliás Lorenzo Zanetti követett. Talma ekkor még egy-két látványos előzéssel megvillantotta tehetségét, az 5. helyre tudott felkapaszkodni ám motorja folyamatosan lassult, ezért ketten is el tudtak mellette menni. A 7. körre az élboly öt főre duzzadt, mögöttük leszakadva Talmácsi a 7. helyen száguldott, de motorja szemmel láthatóan nem tudott lépést tartani az élen haladókkal.

A táv fogytával az élbolyban motorozók elkezdték látványosan előzgetni egymást, kanyarról kanyarra változtatva a sorrenden. Talma sajnos folyamatosan lassult és a 8. helyre csúszott vissza. A versenyzők dolgát csak tovább nehezítette, hogy az utolsó körökben elkezdett csepegni az eső, ám a futamot nem intették le a bírák. Ennek leginkább az apriliás Pasini látta a kárát, aki a harmadik helyről dobta el a motorját a csúszóssá vált aszfalton. Az utolsó körben már látszott, hogy az élen haladó Lüthit nem lehet megelőzni, míg a második helyért Kalio és Marco Simoncelli folytatott élethalálharcot. A lépés végül is a KTM-es finnek jött ki jobban, aki egy motorhossznyit tudott ráverni az olaszra. Talmácsi Gábort végül a 9. helyen intették le, több mint 25 másodperccel lemaradva a győzteshez képest. Tóth Imre a 18. helyre hozta föl az apriliáját, ami szép teljesítmény a kézsérüléssel bajlódó pilótától.