A Ducati a három korábban bemutatott SportClassics koncepcióból két modellt kezd árusítani, jóval korábban, mint ahogy azt tervezték.



A SportClassics modelleket még 2003 októberében mutatták be, Tokióban, de akkor Ducati nem árult el konkrétumot a motorok sorozatgyártásával kapcsolatban.

A három gép csak kinézetében hordoz retro vonásokat, ugyanis a régies külsőhöz a Desmo 1000 DS erőforrás tartozik, a szokásos L 90 fokos elrendezéssel, elektronikus befecskendezéssel és motorvezérléssel, mindez pedig a Ducati megerősített Trellis csővázára épül.

A felfüggesztést külön erre a három motorra tervezték, hogy illeszkedjen a stílushoz, mégis teljesen állítható legyen. Sportmotorokhoz méltó a fékrendszer is, a Brembo Oro sorozata négydugattyús féknyergekkel, valamint 320 milliméteres tárcsafékek, és fémhálós fékcsövek járnak a motorhoz.

forrás: Ducatiforrás: Ducati

GT 1000

Sport 1000



Paul Smart motorversenyző 750 köbcentis motorjáról mintázott Paul Smart 1000 a Ducati szerint tökéletesen kielégíti a mai sportmotorokkal szemben támasztott igényeket.

A GT 1000 a tervek szerint inkább utcai motor, amely két személlyel is használható, ugyanakkor ötvözi a hagyományos kinézetet és ápolja a régi motorépítési hagyományokat. A Sport 1000 a klasszikus café racerek stílusát, valamint a Ducati sárga festését örökölte, és időtlen szépségével várja a klasszikus motorok rajongóit.

forrás: Ducatiforrás: Ducati

Imola kék váz és Öhlins futómű

Paul Smart 1000



A legfrissebb információk szerint, a három motorból, kettő, a Paul Smart 1000 Limited Edition várhatóan 2005 szeptemberétől, és a Sport 1000 októbertől kerül gyártásba. A harmadik motorról, a GT 1000-ről egyelőre nincs hír, annyit azonban már lehet tudni, hogy a Ducati 2006 tavaszától tervezi a gyártást, ám azt nem közölték, hogy milyen példányszámban fogják gyártani, illetve milyen áron értékesítik majd a motorokat.

A Ducati teszteli a Desmosedici RR utcai változatát/motor/20050518aducati.htmlÚjabb limitált széria a Ducatitól/motor/ujdonsag/20041123ujabb1.html