A Suzuki éppen 20 éve dobta piacra az első GSX-R jelzésű sportmotorját, ami valóságos technikai forradalmat indított el a sportmotorgyárás terén. A jeles évfordulót két limitált darabszámú sorozattal ünnepli a japán motorgyár.



Hogyan tehetnénk jobbá az autós rovatot?Segítsen nekünk ésválaszoljon kérdéseinkre!http://www.equest.hu/ValaszFogad.servlet?azonosito=126462241&userid=1234&userparams=004_03_1_12_2_1_05_04
Kérdőív

Aki egy kicsit is járatos a motorok világában, pontosan tudja, hogy a GSX-R betűkombináció nagyon gyors és erős motorokat jelöl a Suzuki modellpalettáján. A történet 1985-ben kezdődött, amikor is a japán gyár - minimális változtatásokkal - a közutakra szabadította egy 750-köbcentis versenygépét. Időközben piacra dobtak egy 600 és egy 1000 köbcentis változatot is, azonban az összes GSX-R azonos filozófia szerint készül: a leggyorsabbnak lenni a versenypályán és a közutakon egyaránt. A 20 éves évforduló előtt két limitált darabszámú szériával tisztelegnek, amelyeket a hagyományok szellemében alakítottak át.

A legszembetűnőbb változtatás a retro fényezés, ugyanis hasonló színekben pompázott annak idején az "" is. Kevésbé feltűnő ugyan, de nagyon igényes megoldás a mart féktárcsa és a kék lánc is. Az oldalsó bukógomba szintén extra, akárcsak a színezett szélvédő és az iridium gyertyák. A limitált kiadású motorokat számozott plakettel és logóval látták el, továbbá egyedi a GSX-R logóval ellátott slusszkulcs is. A speciális széria 750-es és 600 köbcentis változatban rendelhető a következő év első negyedétől. Pontos árakról egyelőre nem tudtak beszámolni a Magyar Suzuki illetékesei.

2005-ös újdonságok a Suzukitól/motor/ujdonsag/200409142005os.htmlAz utolsó mohikán - Suzuki GSX-R 750/motor/teszt/20040907kezdok.html