Idén februárban nyitotta meg a Tesco első magyarországi benzinkútját, ahol akár 10 forintot is spórolhatnak az autósok egy-egy liter benzinen vagy gázolajon a piaci árhoz képest. A nagy sikerre való tekintettel a brit hipermarketlánc tovább növeli a kutak számát, év végig 9 Tesco benzinkút fog üzemelni, míg jövőre további 11-12 töltőállomás nyílik az áruházak mellett.
Angliában a Tesco számít a harmadik legnagyobb üzemanyag-forgalmazónak, köszönhetően annak, hogy a piaci árnál valamivel olcsóbban mérik a benzint a saját kúthálózatukban. Ezt a taktikát vetették be idén Magyarországon is, mikor februárban megnyitották az első Tesco benzinkutat, ahol mintegy 5 forinttal olcsóbb az üzemanyag literenkénti ára a piacon megszokotthoz képest. Nyolcezer forintos vásárlás felett további 5 forintnyi kedvezményt kínál a vállalat, így egy teljes tankolás során akár 10 forintot is megtakaríthat az, aki összeköti a tankolást a nagybevásárlással.
Február óta további három benzinkutat nyitott a Tesco, amit idén újabb öt követ, jövőre pedig 11-12 töltőállomás nyílik az újonnan felépülő, illetve a már meglévő hipermarketek mellett - tájékoztatta az [origo]-t Danks Emese, a cég kommunikációs igazgatója, aki hozzátette: nem azért tudják olcsóbban adni a benzint, mert a piaci árnál kedvezőbben jutnak hozzá, hanem mert nem tesznek rá annyi hasznot, mint egy hagyományos forgalmazó.
Az alternatív benzinkúthálózat egyébként nem számít újdonságnak hazánkban: néhány éve a Magyar Autóklub indított Klubpetrol néven egy benzinkúthálózatot, ahol néhány forinttal alámentek a piaci árnak. Kezdetben csak az ún. "pártoló matricával" lehetett tankolni, míg ez év májusától már bárki tankolhat a Klubpetrol kútjainál.
Miből áll a benzinár?
A Pénzügyminisztérium honlapján közzétett adatok szerint a 95-ös ólmozatlan benzin literenkénti átlagára (szeptember 20-án) 248,94 Ft/liter volt. Ez áfa nélkül 199,15 forint/literenkénti árat jelent, amelyből ha levonjuk a hatályos jövedéki adó mértékét (101,9 Ft/liter), máris 97,25 forint/liternél járunk, és eddig csak az állam hasznát vonogattuk le. Ennél mélyebbre sajnos már nehezebb menni, ugyanis a legnagyobb forgalmazók, köztük a Mol is, üzleti titokként kezeli az árképzési mechanizmusát, így nem lehet tudni, hogy a kitermeléstől az értékesítésig mennyi haszon rakódik az üzemanyagtípusokra.
Utolsó kommentek