Bár a dátum szerint tragédiák sorozatának kellett volna történnie, ennek ellenére rendben lezajlott az első hazai amatőr gyorsaságimotoros-kupasorozat negyedik futama a Hungaroringen, péntek 13-án.



Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Erre vártak egész nap: indulnak a versenyre

Idén összefogott a négy legnagyobb japán márka hazai importőre, hogy egy amatőr kupasorozattal csábítsák át a versenypályára a közútról a sportmotorosokat. Az együttműködés eredménye egy hatfordulós versenysorozat lett, amelyen az amatőr suzukisok, yamahások, kawasakisok és hondások mérhetik össze tudásokat hatszázas illetve ezres kategóriákban, márkánként szétválasztva.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Nem kérdés, melyik gumimelegítő a legmenőbb

Egy-egy forduló lebonyolítása és szabályrendszere a profi motorsportot idézi, ám lényeges kritérium, hogy a Mol Dynamic nevű kupasorozaton csak amatőr motorosok indulhatnak. Egy-egy versenynap, így a péntek 13-i forduló lebonyolítása is a profi motorsportból lehet ismerős: reggel márkánkénti szabadedzéssel indul a móka, majd időmérő következik, hogy délután négy önálló futamon kiderüljön, ki a leggyorsabb amatőr suzukis, yamahás, hondás és kawasakis. A futamokon gyakorlatilag bárki elindulhat, akinek van valamilyen sport- vagy sportosabb jellegű motorja a négy japán márka közül, továbbá A kategóriás jogosítvány és C, azaz amatőr versenyzői licenc is szükséges, amelyet a helyszínen lehet kiváltani. A nevezési díj 19 ezer forint, amiért profi bokszhelyet és ebédet biztosítanak a szervezők, így a jelentkezőknek gyakorlatilag csak ki kell gurulniuk és versenyezni egy jót.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Vicces módon reklámozza magát a motorozni szerető ügyvéd

Péntek 13-a szerencsére nem nyomta rá a bélyegét a negyedik, Hungaroringen tartott fordulóra, amelyen kellemes napsütés fogadta az indulókat a meteorológusok által korábban beígért eső helyett. Bár tele volt buszokkal és autókkal a bokszutcák előtti betonplacc, és mindenhol nyüzsögtek a motorosok, mégis családias, amolyan motoros majális hangulat lengte körbe az egész rendezvényt, a negyedik fordulóra láthatóan már összekovácsolódott az egész mezőny. A legtöbb induló a Yamahánál volt, nem véletlenül, hiszen ők 2010-re egy az egyben ebbe a kupasorozatba olvasztották a korábbi években futó R széria nevű amatőr versenysorozatukat, amelyen még én is ügyetlenkedtem egy kicsit tavaly.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Rajtolni készül a suzukis mezőny

Amatőr kupa ide vagy oda, a délutáni versenyek rajtrácsát nézegetve már egy profi motorverseny képe rajzolódott ki, szinte az összes ilyenkor kötelező kellékkel, az esernyős lányoktól kezdve a motoremelőkkel rohangáló szerelőkig. Egyedül csak a kezüket tördelő rokonok jól látható jelenléte jelezte, ez a rendezvény valami másról szól. Ahhoz képest, hogy profi versenyzők nem indulhatnak hivatalosan, az edzéseken és futamokon produkált időeredmények ugyancsak impozánsra sikeredtek a pénteki fordulón: a mezőny elejéből jó páran a bűvös két perc alá tudtak menni. A rendezvény amatőr jellegéből fakadóan természetesen voltak ennél jóval lassabb köridők is, így mindenki találhatott magának hasonló tudású ellenfelet egy kis csetepatéra a futamokon.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
Pezsgőt ugyan nem, de egy kupát és némi ajándékot kaptak a helyezettek

A péntek 13-i, negyedik forduló után a következő, egyben utolsó megmérettetés szeptember 9-én lesz ugyancsak a Hungaroringen, hogy októberben egy - a kategória- és márkagyőzteseknek kiírt - bajnoki futam és evés-ivással egybekötött buli zárja az idei szezont. A szervezők elmondása szerint jövőre bővíteni szeretnék az idén indított sorozatot, a kiszámíthatatlan gazdasági helyzet miatt azonban konkrétumot még nem tudtak mondani, de több futam és kétnapos fordulók szerepelnek a tervek között.

Az edzések és a futamok végeredményeit itt lehet megnézni.