Miután elment a hidraulika pumpa és az ABS is fura hangokat ad ki hidegen, szereléssel kezdődött a nap. Kiderült mi a gond. Elhagytam a hátsó híd stabilizátor tőcsavarját - tudom most az okosok megint mondják, hogy a fenében nem lehet ilyet észrevenni? Hallottam már a kattogást, de amikor felálltam a szerelőhídra, a félhomályban úgy láttam minden rendben, mert minden csavar a helyén volt. Szerintem az anya elveszett és a csavar csak lassan csúszott ki a helyéről, hisz állandóan terhelés alatt volt. Keservesen, de sikerült megoldani.

Szép panoráma az ébredéshez és a szereléshez is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

 

Kattogott már egy ideje
 

Elhagytam a hátsó híd stabilizátor tőcsavarját 

 

Wolfgang és Irmgard Münchenből érkeztek és rövid beszélgetés után egyből az ő kocsiját is átnéztük. Rajtuk nem tudtunk segíteni, mert a differenciálzár elektromos csatlakozója teljesen eloxidálódott, ezt útközben majd Almatiban ki tudja cseréltetni. Úgy döntöttünk, együtt vágunk neki a kirgíz határnak.

Nem volt egyszerű menet a Tádzsik határ átlépése, sem minket, sem a Pajeroval érkező németeket, sem a két-két olasz és belga biciklist nem akarták átengedni az elnök látogatása miatt. Ékes magyar szóval elmeséltem nekik, hogy mi a találkoztunk vele a Bibi Fatima forrásnál és biztos nem örülne, ha a turistákat feltartják. Ezután közös pálinka és vodka-fokhagyma kombináció elfogyasztása után egész kis vendégség alakult ki a tartályból átalakított határőrbódéban, amit sajnos nem lehetett lefényképezni. Megkaptuk a szükséges pecsétet az útelvelünkbe, számítógép és internet híján be lettünk írva egy kockás füzetbe, adtunk egy kis ajándékot és végül mindnyájan átértünk Kirgizisztánba, ahol épp kijárási tilalom van. Remélem azért minden simán fog menni.

Korábban:

26 ezer kilométer Ázsián keresztül, kocsival
1. nap - Felhők közt
2. nap - Harc a korrupcióval
3. nap - Visszafelé kihagynánk Ukrajnát
4. nap - Megnéztük a szellemvárost
5. nap - Sznobság és giccsparádé
6. nap - Fejetlenség, füst, legyek
7. nap - Nincs itt semmi, csak por
8. nap - Az üzbég határ, defekt, pénzváltás a bazárban
9. nap - Gázolaj után kutatva
10. nap - Klíma nélkül, 41 fokban
11. nap - Városnézés Buharában
12. nap - Szamár és Mercedes
13-14. nap - Olasz étterem és vírustámadás
15. nap - Sima ügy
16. nap - Tisztelet a selyemmunkásoknak
17-18. nap - Át a hágón
19. nap - Tehén a sötét alagútban
20. nap - Teljesíthetetlen etap
21. nap - 150 kilométer 12 óra alatt
22. nap - Szorgos emberek és svájci turisták
23. nap - Langar, Karakul tó és alvó falvak