A világ legszélesebb motorgumija

Jó hír lehet a gigantomán motorok kedvelőinek, hogy a jövőben már nem kell beérniük egy 300 mm-res virslivel, ugyanis az Avon gumigyár elkészítette a világ legszélesebb szériában gyártott motorgumiját, amely nem kevesebb mint 330 mm-res szélességben pöffeszkedik a hátsó felnin.



Az angliai cég 2005 elején kezdi el forgalmazni a 330/30 R 17 méretben készülő gumikat, amelyek jelenleg a világ legszélesebb szériában gyártott abroncsainak számítanak. A radiális szövetvázra épülő gumikat még aramid erősítésű övekkel és egy speciális peremvédővel is ellátták, amely a kátyúktól és egyéb úthibáktól óvja a méregdrága abroncsot. Idén az Avon már gyártott egy extrém méretű abroncsszériát, ám az csak 300 mm széles volt.

Forrás: --

0 Tovább

Pletykának bizonyult a Hayabusa frissítése

Augusztusban több külföldi és hazai internetes motoros újság is beszámolt arról, hogy jövőre egy finomabb modellfrissítésen esik át a Suzuki Hayabusa. A hírt valószínűleg téves, ugyanis a Suzuki hazai képviseleténél cáfolták a neten keringő információkat.



A több helyen is megjelent hír szerint a világ egyik leggyorsabb szériában épített motorja jövőre néhány apróbb módosításon esik át, amelyek elsősorban a Hayabusa futóművét és idomzatát érintik. Jakab Attila, a Magyar Suzuki Rt. munkatársa az [origo] kérdésére elárulta, hogy ők nem tudnak modellfrissítésről, legkorábban 2006-ra várható a Suzuki Hayabusa jelentős megújítása.

0 Tovább

Catwoman levitte a Monsterek árát

Magyarországon augusztus végén mutatták be - Halley Barry főszereplésével - a Catwoman című filmet, amelyben kitüntetett szerepet kapott egy Ducati Monster is. A jeles eseményre való tekintettel a bolognai gyár szeptemberre limitált darabszámban elkészíti a Monster 620 Catwoman-t, mely a müncheni motorkiállításon lesz először látható. A Ducati hazai képviselete egy nagyszabású Monster akcióval veszi ki a részét a felhajtásból.



A Monster 620-ra épülő motorkerékpár, apróbb esztétikai átalakuláson esett át. Apropóját a film főszereplője által használt motorkerékpár szolgáltatta, melyet kifejezetten ehhez a filmhez állított össze a Ducati. Természetesen egy speciális limitált női motoros ruhakollekció is rendelkezésre fog állni, hogy ne csak a motorkerékpár, de vezetője (már amennyiben hölgy) is különleges figyelemnek örvendhessen.

Forrás: [origo]

A Ducati Budapest a magyarországi bemutató alkalmából Monster akciót hirdet, mely  az alábbi típusok árából egységesen 400 ezer forintnyi kedvezményt jelent, azaz:

  • Monster 620 Dark (DD) 1 700 000 forint
  • Monster 800 2 200 000 forint
  • Monster 1000 2 400 000 forint

Az akció a készlet erejéig tart.

0 Tovább

A Piaggio veszi meg az Apriliát

Rengeteg kétes kimenetelű tárgyalás és találgatás után, végre döntés született arról, hogy a bajba került Aprilia-csoportot Olaszország legnagyobb motorgyára, a Piaggio veszi meg. Korábban a szintén olasz Ducati is érdeklődött konkurense iránt, ám az ő ajánlatukat elutasították az Aprilia hitelezői.



A hivatalos bejelentés szerint a robogóiról ismert Piaggio kifizeti az Aprilia tartozásait, és ezzel gyakorlatilag egy kézbe kerül a patinás olasz márkák többsége. Az Aprilia-csoporthoz tartozik a Laverda és a Moto Guzzi, míg a Piaggio jelenleg - a névadó márka mellett - a Vespa, Gilera és Derbi márkákat tömöríti. A tranzakciót előreláthatóan szeptember végén, november elején hajtják végre, amely során az Aprilia 100 százaléka a Piaggiohoz kerül.

Forrás: --

0 Tovább

Az utolsó mohikán - Suzuki GSX-R 750

Egy kihalóban lévő kategória, a 750-es szupersport géposztály legizgalmasabb képviselőjét sikerült közel 8 napig nyúznunk, miközben végig azon értetlenkedtünk, miért farolnak sorra ki a gyárak ebből az arany középutat jelentő kategóriából?! A Suzuki 750-es GSX-R-e szinte mindent megcsinál, amire az 1000-es is képes, míg fordulékonyságával a 600-as kategóriát idézi.



Forrás: [origo]leftMegalakult a Team Suzuki/auto/sporthirek/20040908megalakult.htmlMég több kép a gixxerrőljavascript:var w=window.open('http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/0409/Suzuk20049716332/gallery.xml','popup','width=500,height=520');w.focus();

A 750-es gixxert nyilván nem kell bemutatni annak, aki egy kicsit is ismerősen mozog a motorok világában, hiszen ez a típus volt gyakorlatilag az első sportgép-replika, amit a közutakra szabadítottak a 80-as évek derekán. Az ősmodell 102 lóerős teljesítménye mai szemmel nem tűnik soknak, ám abban az időben verhetetlen volt lóerő/súly arányában. Természetesen a többi gyár is felismerte a 750-es szegmensben rejlő üzleti lehetőségeket, és az évek alatt a Suzuki sorra kapta az erősebbnél erősebb kihívókat, ám - a motorevolúció fintoraként - 2004-re gyakorlatilag ellenfél nélkül maradt a gixxer az általa teremtett szegmensben.

Tesztmotorunk tehát egy eltűnőben lévő kategória utolsó képviselője, amely mellett makacsul kitart a Suzuki - remélem, nem lövöm le a teszt lényegét -, amúgy nagyon helyesen. Az általunk kipróbált példány szürke-fekete-narancssárga színekben pompázott, amit én utoljára választanék a lehetséges színkombinációk közül, ugyanis mind a sárga-fekete, mind a - hagyományos - kék-fehér fényezés sokkal jobban áll a motornak. Apróság ugyan, de szerintem ez a szín nehezebben szúrható ki a visszapillantóban, így egy élénkebb színű gixxerrel talán még biztonságosabb is a városi közlekedés. Fényezés ide vagy oda, ez a motor minden valószínűség szerint még rózsaszínben is jól nézne ki, ugyanis formájában van valami elemi agresszió, ami miatt az ember nem szívesen támasztja le óvodák és általános iskolák közelében.

Forrás: [origo]

A tavalyi modellhez képest a legszembetűnőbb változtatás az új fej- és farokidom, továbbá a mattfekete váz és lengővilla, ami divatosnak divatos ugyan, de szerintem nagyon egybefolyik tőle minden. A hátsó lámpát ledek garmadája váltotta fel, míg az első fényszóró - az ezres modellhez hasonlóan - már függőlegesen helyezkedik el. A motor talán egyetlen szépséghibás eleme a kipufogódob, amin még a ferdén lecsapott végcsonk sem segít, így szinte pedesztrinálja a leendő tulajt, hogy a bejáratás alatt kipufogó-katalógusokkal terrorizálja közvetlen hozzátartozóit.

Forrás: [origo]

A motoron klasszikus versenypózban kell ülni, ami egy kényelmesebb motorhoz szokott pilóta számára rémálom lehet, még annak ellenére is, hogy a sportmotorok között kifejezetten kényelmesnek számít az új 750-es GSX-R. Egy Ducati 749- vagy 998-tulajdonos valószínűleg pontosan tudja, hogy miről is van szó... A gyújtással együtt életre kel a műszerfal, az egérmozi elkezd villogni, miközben a fordulatszámmérő tesz egy tiszteletkört. Szőrszálhasogatás ugyan, de nekem az előző széria fehér számlapos műszerei jobban tetszettek, mint az új fekete, azonban belátható: egy ilyen színtű redesign után harakirigyanús lett volna a tervezők részéről, ha pont ehhez nem nyúlnak...

 

0 Tovább

Menetszél

blogavatar

Minden ami két keréken gurul és nem kell hajtani

Utolsó kommentek