A Gas Gas azon kevés márkák egyike, amelyek számára a triálmotorok különleges jelentősségel bírnak. A triálmotorok gyártása és fejlesztése az elmúlt években a korábbinál is fontosabb lett a Gas Gasnak, mivel Adam Raga révén egy új sztárja van a márkának, segítségével egyre több triálgépet szeretne eladni a katalóniai cég. A Gas Gas 2003-ban a gyerekeknek szánt 50 cm3-es gépeit, a TXT Rookie-t (800 ezer forint) és a TXT Boyt (600 ezer forint) frissítette fel, míg idén a profiknak készített triáljait módosította. A Gas Gast négy szempont vezette az újdonságok megtervezésénél. A motorok legyenek még könnyebbek, még vezethetőbbek, még megbízhatóbbak és még egyszerűbben szerelhetők. A cél elérése érdekében a triálgépek új futóművet, új gyújtásrendszert, új hűtőt, új kuplungot és könnyebb alkatrészeket kaptak.

Profi szellemben

A TXT 250 (1 millió 290 ezer forint), a TXT 280 (1 millió 320 ezer forint) és a TXT 300 (1 millió 350 ezer forint) típust elöl 40 milliméteres Marzocchi villával látták el, míg a TXT 125 (1 millió 190 ezer forint) és a TXT 200 (1 millió 220 ezer forint) 38 milliméteres belső átmérőjű villát kapott. Az új hátsó Sachs lengéscsillapító mindegyik típusnál ugyanaz. A motorok nagyobb kapacitású hűtőt is kaptak, míg a gyújtásrendszer immár a Ducatitól származik. A súly csökkentése érdekében új a tank, a berugókar, az alumínium kipufogórendszer és a láncfeszítő is.
A Gas Gas egy igazi csemegével is szolgál, hiszen piacra dobta Adam Raga 2003-as teremvilágbajnok masinájának replikáját. A 300 darabban elkészített TXT Pro Raga E.L. jelzésű gép különlegessége az Öhlins futómű és a magnéziumból készült karter illetve kuplungfedél.

Már injektorral

Az újdonságoknál négy tulajdonságot tartott szem előtt a Gas Gas. A motorok legyenek erősebbek, kényelmesebbek, irányíthatóbbak és biztonságosabbak. Hogy a kétütemű EC 125, EC 200, EC 250 és EC 300 az alsó fordulatszám-tartományban nagyobb teljesítménnyel rendelkezzen, a motorok új kipufogószelepet, könnyebb dugattyút és új kipufogórendszert kaptak. Az első és a hátsó futómű is új lett. Elöl választhatunk 45 milliméteres Marzocchi vagy Öhlins villa közül, míg hátul Öhlins lengéscsillapítóval van ellátva mindegyik gép. A motorok ára attól függ, hogy Marzocchi vagy Öhlins lengéscsillapítóval kérjük őket. Ennek megfelelően az EC 125-öt 1 millió 440 ezer és 1 millió 640 ezer, az EC 200-at 1 millió 470 ezer és 1 millió 680 ezer, az EC 250-et 1 millió 499 ezer és 1 millió 699 ezer, míg az EC 300-at 1 millió 540 ezer és 1 millió 750 ezer forintért vásárolhatjuk meg. A kétütemű endurókon a hátsó fékrendszer is újdonság, a korábbi tárcsa ugyanis túl hamar felmelegedett versenykörülmények között. A motorokat új nyereggel és tankkal is felszerelték: a nyereg csúszásgátló anyagból készült, az új tanknak köszönhetően pedig lejjebb került a motorok súlypontja.
A Gas Gas ugyan továbbra is bízik benne, hogy a kétütemű technika még jó néhány évig ütőképes lesz az enduróban, azonban az új idők szele már a spanyol gyárat is megcsapta, így a márka a trendnek megfelelően kifejlesztett egy új 450 cm3-es, négyütemű gépet is. Az FSE 450 az első injektoros 450-es motorja a Gas Gasnak, s a korábbi porlasztós típushoz képest nemcsak az erőforrásban tér el. A kétüteműekhez hasonlóan az első villája 45 milliméteres Marzocchi vagy Öhlins lehet, míg hátul Öhlins lengéscsillapító dolgozik. Az FSE 450 ára is a Marzocchitól és az Öhlinstől függ: Marzocchival 1 millió 799 ezer, míg Öhlinsszel 1 millió 999 ezer forintot kell fizetnünk a motorért.

Féltestvérek

A Gas Gas a legtöbb gyártótól eltérően nem a krosszmotorjai alapján fejleszti az endurógépeit, hanem fordítva. Ennek megfelelően az MC 125 és az MC 250 típusok szinte alig különböznek a kétütemű enduróktól. A két krosszgép az endurókhoz hasonlóan megkapta az új első-hátsó futóművet, nyerget, hátsó fékrendszert, tankot, kipufogószelepet és könnyített dugattyút. Az MC 125-nek hátul 19 colos kereke van, míg az EC 125 csak 18 colos felnivel rendelkezik. Még a felnik márkája is eltérő. Az MC 250 és az EC 250 között ugyanez a helyzet, megtoldva azzal, hogy a krosszgép első villája nem 45, hanem 50 milliméter átmérőjű. Az MC 250 és az MC 125 ára is attól függ, hogy Marzocchi vagy Öhlins lengéscsillapítót kérünk-e. A nyolcadliteres ára 1 millió 420 ezer és 1 millió 620 ezer forint, míg az MC 250-esé 1 millió 480 ezer és 1 millió 680 ezer.

Három új szöcske

Pár évvel ezelőtt a szupermoto gépek robbantak be egy csapásra a piacra, míg manapság a quadok, azaz a négykerekű motorok iránt nőtt meg a kereslet. A quad-lázról persze a Gas Gas sem szeretne lemaradni, így három új taggal bővítette választékát. A 49 cm3-es Wild HP 50, amely 1 millió 400 ezer forintba kerül, elsősorban a kezdőknek való. Automata váltóval van felszerelve, s egyhengeres, kétütemű blokkja 5,8 lóerőre képes. A Gas Gas legkisebb quadjával azonban a tapasztaltabbak is jól érezhetik magukat, hiszen elöl-hátul Brembo tárcsafékek vannak, míg az első-hátsó lengéscsillapító a Sachstól származik.
A kétütemű versenyquadok kedvelőinek a Gas Gas kihozta a Wild HP 300 (1 millió 980 ezer forint) kisebbik verzióját, a Wild HP 240-et. Az egyhengeres, 239 köbcentis gép sebességváltója hatfokozatú, elöl-hátul Öhlins lengéscsillapítók vannak rajta. Az újdonság ára 1 millió 999 ezer forint. A Gas Gas másik új versenyquadja a Wild HP 450, amely a márka első négyütemű quadja. Az újdonság erőforrása az FSE 450-ből származik. A 2 millió 280 ezer forintért kapható quad elöl-hátul Öhlins lengéscsillapítóval és Brembo tárcsafékekkel rendelkezik.
 
Hegyi András - Szabó Róbert